Poligon i Zielonka

Znajoma stwierdziła, że ostatnio piszę smutne notki, dziś odmiana. Pochwalę się niedzielną wycieczką. Runda: Poznań – Swarzędz – Biskupice -Tulce – (Puszcza Zielonka) – Biedrusko – (Poligon) – Poznań – 80km bez 200 metrów, wyrobiłem się pomiędzy śniadaniem a obiadem.

Nowy rower sprawuje się świetnie, zawsze byłem fanem dużych 28 calowych  kół. Z tego powodu moda na mtb ominęła mnie jakoś z boku. Teraz okazało się, że trendy w branży rowerowej wreszcie współgrają z moimi pożądaniami. Zalety kół 29? Jak dla mnie dość oczywiste, opory toczenia, wybieranie nierówności, szybkość. Wady? Tak na gorąco – w cięższym terenie czuje się ich wagę, ponadto czuć ich wielkość, kiedy się wykręca piruety na ścieżce pomiędzy drzewami.

Nowy rower, choć mam go krótko, zmienił moje poczucie przestrzeni, obszar dookoła Poznania zmalał, wszystko stało się dość szybko i łatwo dostępne.

Rower i bieganie okazują się dobrym lekarstwem na „zrzuty z wątroby”, które wywołuje we mnie rzeczywistość. Eskapistyczne wycieczki rowerowe pewnie nie przybliżają Rewolucji, ale cóż, nie obiecywałem, że będę Leninem.  Nie rozpisuje się dłużej, wrzucę tylko kilka zdjęć:

Oraz specjalnie dla Sporothrix, pozostałości kultury materialnej, pozostawionej przez  cywilizację „bobrzańską”.

7 Comments Add yours

    1. fronesis pisze:

      Niestety samych bobrów nie widziałem. Kilka wiewiórek – rudych owszem oraz sarny i sporo ptactwa, którego nie rozpoznaję.

  1. sporothrix pisze:

    Szkoda, pewnie siedzą tam gdzieś sobie i nosów nie wychylają. Zdjęcie zresztą bardzo ładne, no i cała wycieczka na pewno taka była.

  2. Gammon No.82 pisze:

    Nie będzie zbliżeń bobrów!

    A ja nie miałbym gdzie trzymać roweru, szlag by trafił.

    1. fronesis pisze:

      Ja wnoszę rower na strych w kamienicy.

  3. pkp pisze:

    Zamiast Tulec (Tulcòw?) chyba powinno być Tuczno?

    1. fronesis pisze:

      oczywiście Tuczno, poprawię

Skomentuj

